Je browser is verouderd.
Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en een betere ervaring op het web en op deze website.

Na de overname van ErvarenJaren in 2020, heeft Nestor recentelijk hun Nederlandse sectorgenoot 65plus overgenomen en wordt zo marktleider in de Benelux voor het tewerkstellen van 50-plussers en gepensioneerden. Mathieu Vandenhende en Nicolas Moerman, zaakvoerders van Nestor aan het woord: "Wij geloven sterk dat er op werken geen leeftijd staat".

Bedrijven zijn met de huidige krapte op de arbeidsmarkt bijna verplicht om af te stappen van klassieke rekrutering om hun personeelsproblemen op te lossen. Bij de zoektocht naar aanvullende of deeltijdse profielen, wordt er steeds vaker beroep gedaan op 50- en 60-plussers. Die trend zorgde bij aanvang voor een jaarlijkse groei van 60% bij Nestor, nu spreken we nog steeds over een jaarlijkse organische groei van 30%.

Pieken opvangen

Gaandeweg zijn we ons steeds meer gaan focussen op de 60-plus doelgroep. Zij zijn flexibel inzetbaar en erg gemotiveerd. Wat een ideale match is voor werkgevers die op zoek zijn naar deeltijdse medewerkers of flexibele ondersteunende om piekperiodes te overbruggen. Het is niet te vergelijken met de traditionele arbeidsmarkt, Nestor wil oudere medewerkers die nog zin hebben om actief te blijven op de arbeidsmarkt een springplank bieden.

Het gaat niet om mensen die nog in een traditionele carrièremodus zitten, maar om mensen die bezig willen blijven.
DSC2055

Mathieu Vandenhende

- Zaakvoerder Nestor

07 09 2023 Nicolas Moerman en Mathieu Vandenhende van uitzendbedrijf Nestor trends 0086

Geen CV's

Nestor werkt niet op de klassieke manier, zo spelen CV's een minder belangrijke rol tijdens de selectieprocedure van de kandidaat. Zaakvoerder Nicolas vertelt: "Er wordt vertrokken vanuit een gesprek, waarin we polsen naar de motivatie en wensen van de kandidaat. Zo kom je vaker uit op een match die meer in lijn ligt met een activiteit waar de kandidaat écht enthousiast van wordt. Denk maar aan een gepensioneerde tramchauffeur die bierliefhebber is, en nu biertastings in speciaalzaken leidt."

Vergrijzing in heel Europa

De vergrijzing van de arbeidsmarkt is een fenomeen die zich voordoet in heel Europa, daarom hebben we zeker de ambitie om te blijven exporteren. De regelgeving voor het tewerkstellen van 60-plussers of gepensioneerden is momenteel niet uniform. Dit kan zogen voor een rem op de Europese groei. Daarnaast zijn de oprichters sterke voorstander voor het uitbreiden van het toepassingsgebied van flexi-jobs in België.

Het volledige artikel lezen?